El Mataró Bus, un dels serveis municipals més ben valorats pels ciutadans, preveu modificar el recorregut de dues línies l’any que ve. Uns canvis que s’han inclòs en el nou contracte que l’Ajuntament té en licitació per trobar el nou operador que se’n vulgui fer càrrec els pròxims 5 anys. Amb l’objectiu d’arribar a la zona del Rengle i del TecnoCampus, la línia 3, que connecta El Camí de la Serra, Vista Alegre i Rocafonda amb l’estació de Rodalies, serà la que ampliarà el recorregut fins aquest sector de la ciutat.
Ho farà a través de l’actual N-II. Després de creuar la rotonda de la Laia l’Arquera, s’habilitaran previsiblement tres parades. La primera davant del TecnoCampus, la segona al carrer Caldes d’Estrac i la tercera a tocar de la torre del D’Ara. Des d’aquí, els autobusos seguiran la mateixa ruta en sentit contrari, com si d’un bus llançadora es tractés, fins a l’estació de tren i, a partir d’aquest punt, recuperaran l’itinerari habitual.
L’altra línia que es veurà afectada és la 5, el bus que connecta l’Hospital i Rodalies, que ja no passarà pel centre i, per tant, tampoc per la plaça de Les Tereses. Un primer pas per descongestionar aquest punt neuràlgic de la ciutat i aconseguir que es redueixi el nombre d’autobusos que hi circulen. D’aquesta manera, el recorregut, en lloc d’entrar pel carrer Lepanto, es dirigirà per l’N-II fins a la nova rotonda del Cargol, per a fer un canvi de sentit, arribar a la ronda Barceló i continuar recte fins a la plaça Granollers, a través de la ronda de la República.
Amb una flota actual de 33 vehicles, el nou contracte, que té un import màxim de 24 milions d’euros, també preveu la renovació de 4 autobusos per uns de nous que hauran de ser híbrids. Tot i que el govern municipal ha anunciat que entre les novetats hi ha la millora de les freqüències de pas de dues línies, la 3 i la 6, la veritat és que el reforç de les expedients d’aquests autobusos es va posar en marxa el 2022 per tal de donar resposta a l’alta demanda que hi havia a primera hora del matí.
El que sí que preveu el plec de clàusules és augmentar el nombre d'expedicions d'una altra línia, que podria ser la 1 o la 2, que són les que més usuaris té amb més d'un milió de viatgers anuals cadascuna d'elles. Un altre dels aspectes que es mantindrà és que tant la línia 6 com la 8 continuaran sense tenir servei els diumenges i festius durant els matins.