Els estudis recullen dues possibles opcions per a la construcció de quatre nous enllaços i per a millorar-ne dos més en el tram d’Alella a Sant Pol de Mar.
Repassem els nous enllaços i les dues opcions que es plantegen per cada una de les quatre noves sortides:
- A Teià el nou enllaç donarà accessibilitat completa a la part central i est del nucli urbà de Teià a la C-32. L’enllaç té dues rotondes que permeten tots els moviments possibles des de la via paral·lela a la riera de Teià. També es dona connexió a l’àrea de servei de la C-32 i al polígon industrial Buvisa pel seu costat oest. En la primera opció, en la calçada en sentit Barcelona, l’accés des de l’àrea de servei cap a l’autopista comporta el pas per la rotonda prevista a la via paral·lela a la riera de Teià al costat muntanya de l’autopista. En la segona alternativa, els accessos a l’àrea de servei són directes sense passar cap rotonda.
Gemma Rossell, alcaldessa de Teià: Teià té dos accessos que surten cap a Barcelona i un altre de tornada a Teià. També sabem que cada accés és un projecte i, per tant, a partir d’avui ja estem començant a treballar amb els nostres serveis tècnics de l’ajuntament en aquests projectes perquè siguin un èxit. Sabem que aquesta actuació també ajudarà a la connectivitat del nostre polígon industrial que fins ara tenia un accés difícil.
- El nou enllaç de Premià de Dalt i Premià de Mar se situarà a l’encreuament amb la BV-5024 i vol complementar l’accessibilitat a la C-32 des dels dos municipis, que actualment han de creuar el nucli urbà d’aquests dos municipis per accedir-hi. Alhora, l’enllaç connecta amb un vial específic la zona est del polígon industrial Buvisa amb l’autopista. Les dues alternatives plantejades es diferencien en la tipologia d’enllaç. La primera opció consisteix en un enllaç amb peses i la segona aposta per un enllaç amb rotonda única elevada.
Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar: Ens preocupa moltíssim la lentitud amb què s’està desenvolupant aquest projecte i ens preocupa que la lentitud d’accessos a la c32 posi en risc la pacificació immediata que reclamem des de fa tants anys de la Nacional 2 perquè ens diuen des de mobilitat que si no es garanteix una bona circulació mentre es fan les obres de pacificació de la N2 doncs no es posaran en marxa. Per tant, les entrades i sortides de la c32 supediten les actuacions a la Nacional 2. A vegades es pot entendre com una mena de prejustificació de l’endarreriment de les obres.
- L'enllaç de Vilassar de Mar i Cabrils es troba a l’encreuament de l’autopista C-32 i la BV-5022. Ara mateix Vilassar de Mar disposa només d’una connexió parcial a l’oest de la C-32 a l’enllaç amb la B-5022, i l’accés de Cabrils a la C-32 és a l’enllaç de Premià, que comporta el pas pel municipi de Vilassar de Dalt. L’objectiu d’aquest nou enllaç és millorar l’accessibilitat a l’autopista d’aquests dos municipis d’una manera més directa. Les dues alternatives plantejades pel nou enllaç entre la C-32 i la BV-5022 es diferencien en la tipologia. La primera és un enllaç complet en diamant amb una única rotonda a la BV-5022 elevada respecte a la C-32, i dos ramals addicionals pel costat mar amb la rotonda elevada. La segona alternativa és un enllaç en diamant amb peses, format per dues rotondes.
Laura Martínez, alcaldessa Vilassar de Mar: Des de Vilassar de Mar estem una mica preocupats pels enllaços de la c32 perquè van força més endarrerits del que se’ns havia dit d’inici igual que les obres per pacificar la Nacional 2. De tota manera, el que més ens preocupa és que nosaltres tenim el Mercat de la Flor i la Planta Ornamental de Catalunya, situat a peu de Nacional 2, i amb la pacificació de la N2 hi entren molts camions de tonatge i això col·lapsaria la Nacional. Per tant, s’ha de preveure una sortida, una connexió del mercat de la flor amb l’autopista i això no està projectat en cap moment.
- A Canet de Mar, Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar es preveu un enllaç format per dues rotondes a banda i banda de l’autopista que es connectaran amb un nou pas inferior al camí de Canet de Mar a Sant Cebrià de Vallalta. La primera opció que es planteja és un enllaç amb dues rotondes a banda i banda de l’autopista connectades amb un nou pas. La segona alternativa contempla una única rotonda a diferent nivell sota la C-32 que permet tots els moviments i la connexió de l’autopista de forma amb el nucli de Canet.
Pere Xirau, alcalde de Canet de Mar: Des de l’Ajuntament de Canet de Mar, valorem molt positivament aquestes noves connexions amb la c32 perquè això pacificarà la Nacional 2 i acabarà convertint el que ara és carretera en una avinguda més del poble, una via urbana. Però també perquè per l’equilibri intern del nostre poble donarà sortida i un accés més que ara només en tenim un i focalitza el trànsit només a la zona sud del nostre poble.
A banda dels quatre accessos de nova creació, se’n milloraran dos d’existents
- El d’Alella i Masnou es modificarà per connectar l’enllaç actual amb el nord del nucli del Masnou i l’oest del nucli urbà de Teià. Per aconseguir-ho s’actua en el costat nord de l’enllaç existent i es modifiquen els ramals d’entrada i sortida de la C-32. A més es construeix un vial paral·lel pel costat nord de l’autopista i tres noves rotondes que permeten tots els moviments. Així també s’aconsegueix connexió amb la C-32 i entre els municipis d’Alella, El Masnou i Teià. Les dues alternatives que es plantegen són pràcticament iguals, amb l’única diferència del tractament que es fa a la zona de l’actual peatge i la reposició del camí del Mig, el qual es contempla com a itinerari de vianants i ciclistes.
Marc Almendro, alcalde d’Alella: En el cas concret d’Alella són molt necessaris aquests nous accessos perquè el que fan és alliberar d’una sobrecàrrega de la població no només del nostre municipi sinó també de Teià i Masnou, gairebé 40.000 habitants que hi accedim a través d’aquest enllaç de la BP5002. Per tant, és una qüestió molt volguda que es facin aquests nous enllaços per bé que aviat entrarem a analitzar la proposta que ens fan des de la Generalitat, veure’n les afectacions i com impacta en el nostre municipi. I posem en paral·lel també que hi ha una necessitat primera, que hauria de ser urgent, que es desencalla amb l’estudi que ara es publica, que és fer una rotonda a la carretera, on hi havia el peatge per donar solució a les entrades i sortides de l’autopista.
Jaume Oliveras, alcalde del Masnou: És una reivindicació que tenim, especialment des de l’anunci de la pacificació de la Nacional 2. Aquests accessos ens donaran unes grans oportunitats de millora de la mobilitat del nostre municipi. Especialment, ens ajudaran a pacificar el trànsit que tenim a determinades vies urbanes, facilitarà l’accés de vehicles a l’actual autopista i, per tant, és una millora global per la nostra mobilitat. Esperant que al mateix temps vagi avançant la pacificació de la Nacional 2.
- A Llavaneres es preveu transformar l’actual enllaç, que només té els ramals d’entrada i sortida de l’autopista pel costat Barcelona i convertir-lo en un enllaç complet, que permeti connectar cap a tots dos sentits. La primera proposta consisteix en la formació d’un enllaç en diamant d’una rotonda única sobre la C-32 i els ramals corresponents que permeten tots els moviments. La segona opció seria formar un enllaç en diamant amb peses compost per rotondes a cada banda de l’autopista C-32 i els corresponents ramals que permeten tots els moviments.