La línia 5 no canviarà el recorregut amb la nova licitació del contracte del Mataró Bus i continuarà passant pel centre. Si més no, de moment. Així ho ha anunciat el regidor de Mobilitat, Xesco Gomar, a les portes d’un ple de desembre on el servei de transport urbà de la ciutat serà un dels protagonistes.
La proposta de desviar aquesta expedició per la Ronda Barceló i la de la República fins a arribar a la plaça Granollers en lloc de fer-la passar per la plaça de les Tereses no va ser ben rebuda per algunes de les associacions de veïns com ara la de la Via Europa o la de Can Marchal. Davant d’aquesta oposició, el govern es va comprometre a fer una “escolta activa” de les entitats i dels treballadors del servei. Després de les reunions, ha decidit fer marxa enrere tot i que Gomar admet que el nou traçat s’incorporarà quan es disposi de més recursos.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: La resolució definitiva per la línia 5 és tornar-la al seu recorregut anterior. Tot i això, hi ha dues millores consensuades tenint en compte les necessitats del servei: reforçar la quantitat d’expedicions de les línies 1 i 2 i, sobre la línia 5, el que s’ha acordat és recuperar aquesta proposta nostra. Quan estigui reforçada la línia 5 farà els dos recorreguts. L’actual, passant per la plaça de les Tereses, i un directe pujant des de la zona del Rengle i el Pla d’en Boet cap a l’Hospital.
Amb l’objectiu de donar cobertura geogràfica a noves zones residencials i d’activitat econòmica de la ciutat, una de les millores que es van acordar van ser l’ampliació del recorregut de la línia 3 fins a la zona del Rengle i del TecnoCampus. Una altra de les principals novetats que contempla el nou contracte és que l’operador implementi un sistema per pagar els bitllets amb targeta de crèdit o a través del telèfon mòbil.