logo
profile

politica Maremse

El Maresme celebra que el Govern activi el traspàs de Rodalies

Representants polítics de la comarca veuen amb bons ulls el canvi i esperen que la Generalitat millori la gestió i la qualitat del servei

per Redacció| Compartir


El Maresme ha rebut amb satisfacció la primera passa en el traspàs de la línia R1. Francesc Alemany, el president del Consell Comarcal del Maresme, ha subratllat que romanticament entén que sigui l'R1 la primera línia en canviar de mans tenint en compte que va acollir el primer viatge de tren de la península. A part d'això, també destaca que des del Maresme la notícia s'ha vist amb bons ulls ja que es tracta d'una qüestió que preocupa als ciutadans i representants municipals d'arreu de la comarca.

 

 

Francesc Alemany, president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Palafolls: Estem conceptualment contents que siguem la primera perquè és una línia amb molts dèficits i moltes queixes dels usuaris i municipis que tenen estació. Si aquest traspàs compleix dues condicions, estarem la mar de contents. La primera és que sigui efectiu. Som conscients que aquest tipus de notícies tenen un llarg recorregut. La segona condició és que a nivell econòmic això vagi acompanyat d’una aportació que permeti fer-se càrrec de les demandes que des del territori hem plantejat sempre.

 

Per la seva banda, el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Mataró, Xesco Gomar, celebra que s’activi el procés per aconseguir la titularitat d’aquest tram de l’R1, que toca de ple la comarca. Confia que els moviments culminin amb un traspàs que serveixi per millorar el servei de Rodalies i, en conseqüència, descongestionar les línies de bus interurbà.

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Mataró: Nosaltres, en definitiva, el que necessitem i creiem que és realment transcendental és que la millora de la línia sigui una realitat en els propers mesos, amb aquest traspàs. El més important és que la línia funcioni, perquè això és el que fa de retruc és equilibrar el passatge entre el bus interurbà i el tren i això és imprescindible. Tenir els responsables de línia més a prop, a més, ens hauria de facilitar la gestió i que es generi una empatia cap a les necessitats que té el conjunt de la via. Necessitats que requereix de manera urgent.

 

Més reticent s’ha mostrat l’alcalde de Premià de Mar, Rafa Navarro. Malgrat celebrar el traspàs, Navarro espera que la signatura que segella el traspàs vagi més enllà i estigui acompanyada d’una millora real del servei.

 

Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar: Tot el que sigui apropar la gestió de les infraestructures i la sobirania nacional a Catalunya és una bona notícia per nosaltres. Ara hem de veure si aquest traspàs de l’R1 respon a una voluntat real de desplegar aquesta sobirania del servei de Rodalies a Catalunya o és un moviment tacticista del govern socialista per recuperar Esquerra Republicana en aquesta discussió que tenen pendent del pressupost de la Generalitat.

 


Marc Buch, alcalde de Calella, també veu amb bons ulls el traspàs. Demana a la Generalitat una bona gestió, que assegura que no serà difícil d’aconseguir tenint en compte l’actual situació.

 

Marc Buch, alcalde de Calella: Que la Generalitat de Catalunya aconsegueixi competències noves sempre és positiu. I més en el cas de l’R1, una línia de tren que hauria de ser bàsica; és un eix principal de transport de la nostra comarca i és paradoxal que triguem més a anar a Barcelona ara que fa 150 anys, al segle XIX. El que demanem nosaltres és que la Generalitat la gestioni, la gestioni bé i que la gent de Calella i la comarca no hagi d’agafar el bus com a alternativa. És a dir, que quan tu agafis el tren sàpigues que sortiràs a una hora i també que arribaràs a l’hora que et diuen. En canvi, ara agafar un tren és una incògnita. Per tant, el que demanem a la Generalitat és que gestioni bé el servei de Rodalies, perquè des de Madrid s’ha demostrat que no és una prioritat. Per tant, és molt positiu que es faci aquest pas, però el que esperem és que millori la situació, perquè partim de tan avall que, per poc que es faci, serà positiu.

 

L’R1 és la més concorreguda de la xarxa ferroviària catalana. Cada any, al voltant de 30 milions de viatgers fan ús d’aquesta línia, el que representa, 90.000 passatgers diaris.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.