La transformació de l’N-II, al ser pas pel Maresme, en un carrer amb menys cotxes, més espais per a ciclistes i vianants, que prioritzi el transport públic, i ben integrada als municipis té a Caldes d’Estrac un dels principals entrebancs. La carretera travessa la vila per un viaducte sobre les vies del tren, que es va construir els anys seixanta del segle passat. Una infraestructura de l’època franquista, que sobrevola els habitatges del nucli urbà, i que té un encaix difícil en la nova concepció d’aquesta via, que pretén convertir la Nacional en un nou eix “més amable i cívic”. En aquest sentit, l’opinió unànime del municipi és clara.
Albert Batlle, alcalde de Caldes d’Estrac: La major part dels caldencs pensem que això és un greuge que ens van fer fa molts anys i que no hi hauria de ser perquè molesta i fa que el poble es vegi malament. Per tant, si la pacificació de l’N-II arriba a ser tal com se’ns explica, potser sí que ens podrem plantejar treure aquest pont.
Una vella reivindicació que en els últims 10 anys l’Ajuntament ha aprovat fins a tres vegades diferents amb el suport de tots els partits polítics. Malgrat tot, l’alcalde és conscient que l’enderroc d’aquest gran pont és una fita complicada perquè abans, inevitablement, s’han de complir dues condicions.
Albert Batlle, alcalde de Caldes d’Estrac: En primer lloc, que el pas elevat ja no sigui necessari i, després, que hi hagi diners per l’enderroc. N’hi ha d’assignats per l’Estat per poder fer aquesta pacificació, però el pont de Caldes, com passa habitualment, quedarà per al final.
Sense que encara s’hagi consensuat cap acord, la Generalitat treballa sobre 4 propostes diferents. Algunes contemplen tirar-lo a terra, però també n’hi ha que preveuen mantenir-lo, tot i que el pas de vehicles per aquest punt s’ha reduït considerablement amb l'alliberament del peatge de l’autopista C-32. El que l’Ajuntament no vol de cap de les maneres és que el trànsit rodat de l’N-II es traslladi pel petit municipi.
Albert Batlle, alcalde de Caldes d’Estrac: Si el trànsit ha de passar per un altre lloc i, per tant, per carrers de la vila, això només serà possible si aquest trànsit és molt menor. Traslladar-hi el trànsit, amb el mateix volum de vehicles que ara és impossible.
Sigui com sigui, Caldes d’Estrac haurà d’esperar més temps per veure desaparèixer aquesta enorme cicatriu.