Els primers nous trens de Rodalies – de moment, tres - podrien estar homologats els propers mesos i començar a funcionar l’any vinent. Ho ha anunciat el ministre de Transports, Óscar Puente, aquest divendres durant una visita a la fàbrica Alstom, a Santa Perpètua de Mogoda, al Vallès Oriental. Abans, però, circularan en fase de proves per l’R1, la línia del Maresme.
Els nous combois de Rodalies tindran un 20% més de capacitat que els actuals, comptaran amb portes i vestíbuls més amplis i disposaran d’alguns vagons de dos nivells. Es calcula que podran transportar unes 900 persones i per tant, donar una millor resposta a la demanda del servei. També s’espera que, amb els canvis, es pugui reduir el temps d’aturada a les estacions.
La idea és que aquests nous trens circulin en fase de proves – a la nit i sense passatge- per l’R1, la primera línia de Rodalies que ha de ser traspassada a la Generalitat, segons han confirmat a tvmataró des el Departament de Territori. Un cop es superi aquesta fase i es puguin homologar, Alstom haurà de fabricar més de 200 trens per a tot a l’Estat.
Aquesta modernització de Rodalies coincideix amb el futur traspàs del servei al govern català, com ha destacat el president de la Generalitat, Salvador Illa.
La posada en marxa d’aquests nous trens se sumarà a altres millores ja efectives a Rodalies. Des del desembre, circulen, precisament, per l’R1 els trens més llargs de tota la xarxa per millorar el servei al Maresme. Aquests trens – combois dobles de 100 metres de llarg – poden circular ara per l’R1, després d’una àmplia reforma a l’estació Arc de Triomf de Barcelona.
Betty Doñate / La Xarxa (Vallès Visió)