logo

societat Argentona

Els usuaris de la línia d’autobús 807 d’Argentona i Cabrera demanen ampliar freqüències

El servei està operatiu de dilluns a divendres amb 6 expedicions diàries fins a Barcelona però no està disponible ni els caps de setmana, ni els festius, ni el mes d’agost

per Laia Sanmiquel| Compartir


Malestar entre els usuaris de la línia 807 que connecta Argentona i Cabrera de Mar amb Barcelona. Des que es establir aquesta connexió directa amb la capital catalana, el 17 de gener de 2022, les persones que fan ús d’aquest servei no han parat de créixer i ara, les sis freqüències que hi ha de dilluns a divendres queden curtes segons el punt de vista dels viatgers. Al matí n’hi ha dues, a dos quarts de set i a les vuit; al migdia una, a dos quarts de tres; i a la tarda-vespre, tres, a les quatre, tres quarts de sis i un quart de vuit. També n’hi ha sis pel trajecte de retorn al Maresme. El servei però, no està operatiu ni els caps de setmana, ni els festius, ni el mes d’agost. Tot plegat ha generat una campanya a la plataforma change.org que, a hores d’ara, ja compta amb el suport de més de 500 signatures.

Emilia Illamola, usuària de la línia 807: Demanem més freqüència diària i també cobrir amb servei els festius, els caps de setmana i el mes d’agost.

 

La línia 807 que connecta Argentona i Cabrera de Mar amb Barcelona va entrar en funcionament el 2022.
La línia 807 que connecta Argentona i Cabrera de Mar amb Barcelona va entrar en funcionament el 2022. / tvmataró

 

Davant la manca de possibilitats per arribar a Barcelona, sobretot, a la franja de matí, els usuaris opten per buscar-se la vida i desplaçar-se amb vehicle privat fins a municipis propers on altres línies d’autobús ofereixen uns horaris més amplis per arribar a la ciutat comtal. A banda, també posen de manifest que les condicions amb les quals han de viatjar alguns dies no són segures.

 

Maria Miralbell, usuària de la línia 807: Nosaltres estem tot el dia agafant el cotxe per anar a Vilassar de Dalt o Mataró. Allà tenen freqüències cada 15 minuts tot el dia inclús en caps de setmana i Bus Nit. Això és insostenible per nosaltres. No pot ser que tinguem una línia operativa i que no cobreixi les necessitats. A més, és veritat que quan puges a vegades t’has de seure a terra o anar dempeus fins a Barcelona. Això és inacceptable. És una situació extrema de precarietat pels que vivim en aquestes poblacions.

 

La línia 807 ha experimentat un creixement pel que a fa a usuaris des de la seva posada en funcionament ara fa més de dos anys i mig. Alguns dels nous viatgers són persones que recentment han marxat de Barcelona i que s’han establert a Cabrera o Argentona. És el cas de la Clara de Balanzó.

 

Clara de Balanzó, usuària de la línia 807: Cada cop hi ha més jovent, més famílies... la gent que ens mudem de Barcelona venim a viure a municipis propers necessitem tenir un mitjà de transport alternatiu al cotxe per diferents motius.

 

Els usuaris consideren que les 6 expedicions actuals els dies laborables són insuficients.
Els usuaris consideren que les 6 expedicions actuals els dies laborables són insuficients. / tvmataró

 

Abans de la conformació del nou govern de Catalunya, el Departament de Territori tenia previst reformular i ampliar la xarxa d'autobusos interurbans d'Exprés.cat que avui dia opera Moventis. Un dels canvis previstos era la transformació, precisament, de la línia 807. La Conselleria volia reanomenar aquesta línia regular la qual hagués passat a dir-se e37 i contemplava augmentar-ne les freqüències.

 

▶️ Recupera aquesta notícia en vídeo, aquí.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.