logo
profile

societat Mataró

Els usuaris dels autobusos interurbans del Maresme farts de la saturació del servei en hores punta

Denuncien que diàriament han de fer front a llargues cues, anul·lacions de freqüències o incidències de tota mena que es tradueixen en arribar a la feina o a estudiar tard

per Laia Sanmiquel| Compartir


Llargues cues, autobusos que no paren perquè van plens, gent dempeus, retards, avaries, incidències variades... Aquest és el còctel que pràcticament cada dia s’han d’empassar els usuaris que agafen la línia e.11 de la xarxa exprés.cat de la Generalitat que connecta Mataró i Barcelona. Una situació que aquest dilluns s’ha agreujat a causa de la vaga general de transport de viatgers però que, un cop passada la jornada, no ha millorat perquè, segons els usuaris, es tracta d’un “problema diari”.

 

Els viatgers es queixen que en hora punta han d'anar gairebé cada dia dempeus fins a Barcelona.
Els viatgers es queixen que en hora punta han d'anar gairebé cada dia dempeus fins a Barcelona. / tvmataró

 

Eva, usuària de la línia e.11 de la xarxa exprés.cat: Han passat tres autobusos i només un ha agafat tres persones. Això és habitual cada dia. Rarament és el dia que ens assentem. Amb sort algun divendres, seiem.

 

Andrea Lisidini, usuària de la línia e.11 de la xarxa exprés.cat: Tinc la sensació, i crec que no soc l’única que ho pensa, que va a pitjor i d’una forma exponencial. La línia 1 no t’ho sé dir perquè no l’agafo. Però la 2 des que ha començat el curs anem a incidència per setmana. Em sento una mica ostatge. Tu planifiques i organitzes el teu temps i després arriba Moventis.

 

Àlex, agafa l’autobús per anar a Premià de Mar: L’autobús de Barcelona sempre va molt ple. Hi ha vegades que hi ha gent que queda fora. Per culpa d’això, arriben tard a la feina.

 

Isa, usuària de la línia e.11 de la xarxa exprés.cat: Va fatal. Fa cosa d’un mes, vaig estar esperant una hora. Van passar 5 autobusos plens i no va parar cap. Vergonyós. Jo poso queixes cada vegada que hi ha qualsevol cosa. Ens diuen que ho miraran però no serveix de gaire.

 

Irene, usuària de la línia e.11 de la xarxa exprés.cat: Arribes i està tot ple. La gent ja està asseguda i o t’has d’asseure a terra o, directament, anar dempeus 45 minuts.

 

Dan, usuari de la línia e.11 de la xarxa exprés.cat: Els autobusos són més petits, no hi ha espai, tarden molt... i no és còmode pels passatgers.

 

Aina, usuària de la línia e.11 de la xarxa exprés.cat: Acabem viatjant amb autobusos molt plens de gent. La gent ha d’anar dreta des d’aquesta parada (la del Camí de la Geganta). Si fas la ruta del nord, la gent del Parc de Cerdanyola moltes vegades no pot pujar i encara queden dues parades més. A la part del sud, la gent que està a la Laia l’Arquera moltes vegades veuen com l’autobús passa i no s’atura.

 

Aquest dimarts usuaris de la parada del Camí Ral, a tocar de la rotonda de la Laia l'Arquera, han hagut de passar tres autobusos perquè anaven plens.
Aquest dimarts usuaris de la parada del Camí Ral, a tocar de la rotonda de la Laia l'Arquera, han hagut de passar tres autobusos perquè anaven plens. / tvmataró

 

El col·lapse de la xarxa davant l’augment de viatgers que trien aquest mitjà de transport per davant de Rodalies o el cotxe privat, no només es produeix als autobusos interurbans que passen per Mataró. Un altre exemple és a Argentona o Cabrera de Mar, on els usuaris de la línia 807 exposaven aquest mateix mes d’octubre que el servei ha quedat insuficient per la demanda que té.

 

Emilia, usuària de la línia 807: Els dies festius no tenim un sol autobús. Tampoc els caps de setmana i ni al mes d’agost. Demanem més freqüència diària i, també, cobrir els festius, caps de setmana i agost.

 

Clara, usuària de la línia 807: La gent que ens mudem de Barcelona i venim a viure a municipis propers necessitem tenir un mitjà de transport alternatiu al cotxe.

 

Maria, usuària de la línia 807: És veritat que et puges i has de seure a terra o anar dempeus fins a Barcelona. Això és inacceptable. És una situació extrema de precarietat pels que vivim en aquestes poblacions.

 

El servei que presta la línia 807 a Argentona i Cabrera de Mar en hores punta ha quedat insuficient per la demanda que hi ha.
El servei que presta la línia 807 a Argentona i Cabrera de Mar en hores punta ha quedat insuficient per la demanda que hi ha. / tvmataró

 

Aquest any, el moment més crític de la xarxa d’autobusos interurbans que enllacen el Maresme i la ciutat comtal data del passat mes de maig. Llavors, dos vehicles de la xarxa exprés.cat van quedar completament calcinats, un la Gran Via de Barcelona i l’altre a la ronda president Irla de Mataró. Dos contratemps que sumats a l’acumulació de problemes mecànics a la flota d’autobusos va provocar una reducció dels vehicles disponibles.

 

El mes de maig van cremar dos autobusos de Moventis, un a Mataró i l'altre a Barcelona.
El mes de maig van cremar dos autobusos de Moventis, un a Mataró i l'altre a Barcelona. / tvmataró

 

Tot plegat es va traduir amb l’anul·lació d’expedicions i l’acumulació de retards en el servei. Per fer-hi front, l’empresa concessionària, Moventis, es va comprometre a augmentar el nombre de mecànics als tallers per reparar els combois avariats i a adquirir 8 vehicles entre nous i seminous. Segons la companyia, els autobusos promesos ja estan operatius. Cal recordar que la concessió a Moventis finalitza al 2028.

 

La situació dels autobusos interurbans, a debat a tvmataró

Aquest dimarts tvmataró ofereix un debat per posar damunt la taula en quin punt es troba el servei d’autobusos tan interurbà com urbà (Mataró Bus). A més, també s’abordaran qüestions com ara quines millores hauria d’incloure aquest transport públic tenint en compte l’increment de passatgers que ha experimentat en els darrers anys.

 

Per parlar-ne de tot plegat, s’asseuran a la taula del Mataró al Dia el representant suplent de l’Associació Municipal del Transport Urbà, Xesco Gomar; Jordi Joan Galdón, president de l’Associació de Veïns de Mataró Centre; Mònica Reina, presidenta de l’Associació de Veïns de la Via Europa; Pedró Sánchez, conductor d’autobusos i secretari del comitè de treballadors de l’empresa Casas; i Montse Capdevila, alcaldessa d’Argentona. Qui no hi tindrà representació serà la Conselleria de Territori perquè han declinat participar en el debat.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.