Les llargues cues a les parades dels autobusos interurbans que connecten el Maresme i Barcelona han passat a ser un dels principals maldecaps dels usuaris que cada dia utilitzen aquest servei per anar a treballar o estudiar. Segons dades facilitades pel Departament de Territori, un dels motius que explicaria aquesta saturació de les línies seria l’augment de viatgers en pocs anys.
De fet, la xarxa d’autobusos que transporta els maresmencs diàriament fins a la ciutat comtal ha notat un increment del 17,5% de tripulants en els últims 4 anys. La línia que ha experimentat un augment major entre el 2019 i el 2023 ha estat la 808 que enllaça Teià, El Masnou, Alella i Barcelona (+223,2%) i la 806 que uneix Cabrils amb Vilassar de Dalt i Barcelona (+200%).
Si bé és cert que l’evolució va quedar truncada amb l’arribada de la pandèmia de la covid-19, a partir de la recuperació de la normalitat, cada vegada hi ha hagut més persones que han començat a desplaçar-se amb autobús per davant d’opcions com ara Rodalies o el cotxe privat.
Tenint en compte les dades més recents, les que comparen el període comprès entre l’agost del 2023 i el mateix mes del 2024, la línia que ha experimentat una crescuda percentual d’usuaris més important és la 807 que passa per Argentona i Cabrera de Mar (+24,14%). Precisament, aquesta és una de les expedicions regulars que el nou pla de mobilitat de la Generalitat contempla transformar a exprés.cat i que, per tant, veuria reduït el temps actual dels trajectes. En xifres absolutes, l’expedició que més augmenta és l’e11.1 de Mataró que puja 124.884 viatgers. Seguidament, hi ha la línia e11.2, també de la capital del Maresme, que creix 65.461 usuaris o les 803-804-805 que han transportat 59.173 passatgers més en un any.