logo
profile

politica Mataró

Mataró, una passa més a prop de la nova estació

Adif ha adjudicat la redacció del projecte de la nova estació de tren, que té un pressupost de més de 4 milions d’euros

per Clara Sànchez| Compartir


Mataró ja és un pas més a prop de la nova estació. Adif ha adjudicat a principis d’aquest mes d’octubre la redacció del projecte de la futura estació ,on s’habilitaran dos passos subterranis, un a l’alçada del passatge de Santa Magdalena i l’altre, al final de la ronda Barceló. El pressupost d’aquest primer tram del projecte, la redacció, és de més de 4 milions d’euros i la previsió d’Adif és que l’execució d’aquesta redacció s’allargui 3 anys.

 

David Bote, alcalde: “És una gran notícia: ja hi ha un equip d’arquitectes i enginyers treballant en la redacció del projecte de la nova estació de Mataró. Per a mi és una gran notícia, és una inversió important perquè només la redacció del projecte són gairebé 4 milions d’euros i significa tenir aviat el projecte d’aquesta estació que ha de ser una millora en l’accessibilitat, una millora en la integració i en la permeabilitat de Mataró vers el front marítim”.

 

Fa just un any, durant la signatura del protocol d’actuacions entre la secretària d’Estat de Transports, la presidenta d’Adif i l’alcalde de Mataró, es va posar el 2027 com a data en què Mataró podria inaugurar la seva nova estació. L’objectiu és que el projecti connecti el conjunt de la ciutat amb diversos punts, com el Port i les platges, a través de passos subterranis. A més, la remodelació integral ha d’incloure la reordenació de l’esquema de vies, per dotar l’estació de més capacitat d’estacionament per a trens de 200 metres de longitud.

 

David Bote, alcalde: “Jo crec que estem treballant en un projecte de dos tres anys de redacció, no es dibuixa ni s’elabora d’un dia per l’altre. Moltes vegades es discuteix sobre si s’executen les inversions de l’estat a Catalunya, sempre ha estat un tema molt controvertit. Tenir el projecte garanteix que es puguin fer els concursos perquè es pugui fer realitat la nova estació de Mataró”.

 

Les empreses que s’encarreguen, a parts iguals, d’executar aquesta redacció son Unión Temporal de Empresas (U.T.E.) TRN TÁRYET, S.A. i WSP SPAIN-APIA, S.A.U amb un pressupost de 4 milions 95mil 500 euros, amb IVA inclòs.  Es calcula que el conjunt del projecte de la nova estació preveu, com a mínim, una inversió total de prop de 70 milions d'euros.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.