logo
profile

societat Mataró

Paciència i resignació, la fórmula dels usuaris per encarar la vaga d’autobusos d’aquest dilluns

Els serveis mínims decretats per la jornada d’avui no han impedit que es formessin llargues cues a les parades

per Laia Sanmiquel| Compartir


Matí complicat pels usuaris que agafen l’autobús interurbà o urbà a Mataró. La vaga general de transport de viatgers convocada per aquest dilluns ha comportat el decret d’uns serveis mínims que no han evitat que es generessin llargues cues a les parades. Un exemple és la situada al Camí Ral, a tocar de la rotonda de la Laia l’Arquera. En aquest punt, alguns viatgers han admès haver-se llevat abans per intentar agafar l’autobús anterior a l’habitual. Altres, en canvi, han acceptat amb resignació que arribarien impuntuals al seu destí. També n’hi ha hagut que no eren conscients de la vaga.

 

Dan, usuari de la línia d’autobús e11.1: L’agafem normalment a les 6 i 20. Ja n’ha passat un que posava fora de servei. No l’hem pogut agafar. Ara estem esperant un altre.

 

Àlex, agafa l’autobús per anar a Premià: La veritat és que he vingut com sempre però potser no passarà l’autobús.

 

Isa, usuària de la línia d’autobús e11.1: No era conscient que hi havia vaga i he vingut a l’hora normal.

 

Aquest matí s'han format llargues cues a les parades d'autobús de Mataró.
Aquest matí s'han format llargues cues a les parades d'autobús de Mataró. / tvmataró

 

En el que sí que coincideixen és a l’hora d’apuntar que cada vegada hi ha més persones que opten per agafar l’autobús en detriment de Rodalies o el cotxe privat i això provoca que el servei estigui saturat.

 

Àlex, agafa l’autobús per anar a Premià: L’autobús de Barcelona sempre va molt ple. Hi ha vegades que hi ha gent que queda fora. Per culpa d’això, arriben tard a la feina.

 

Isa, usuària de la línia d’autobús e11.1: Va fatal. Fa cosa d’un mes, vaig estar esperant una hora. Van passar 5 autobusos plens i no va parar cap. Vergonyós. Jo poso queixes cada vegada que hi ha qualsevol cosa. Ens diuen que ho miraran però no serveix de gaire.

 

Irene, usuària de la línia d’autobús e11.1: Arribes i està tot ple. La gent ja està asseguda i o t’has d’asseure a terra o, directament, anar dempeus.

 

Dan, usuari de la línia d’autobús e11.1: Els autobusos són més petits, no hi ha espai, tarden molt... i no és còmode pels passatgers.

 

Joan, usuari de la línia d’autobús C-10: Van molt plens però crec que és normal perquè hi ha molta gent que agafa el transport públic.

 

La convocatòria de vaga ha anat acompanyada del decret de serveis mínims.
La convocatòria de vaga ha anat acompanyada del decret de serveis mínims. / tvmataró

 

Les llargues cues a les parades dels autobusos interurbans també s'han repetit a les dels urbans. La raó és que els conductors del Mataró Bus també s'han unit a la vaga d’aquest dilluns.

 

Un punt on s’han acumulat molts viatgers ha estat a la parada del Mataró Bus situada al costat de l’estació de Rodalies. Aquí, molts passatgers fan transbord per arribar a les seves destinacions i molts d’ells admeten que aquest dilluns la combinació entre els dos transports ha estat “desesperant”.

 

Sebastian, usuari del Mataró Bus: Sempre arribo aquí i l’autobús està esperant-me. Avui no ha arribat. Arribaré tard a l’escola.

 

Rosa Maria, usuària de Rodalies i del Mataró Bus: Avui molt malament. Vinc de Calella i el tren ha anat molt malament. Des de les 7 del matí que estic a l’estació. Jo he d’anar a l’Hospital de Mataró perquè al meu pare li donen l’alta i hi ha vaga. Jo què faig? No hi ha dret.

 

Gloria, usuària del Mataró Bus: Es nota que hi ha vaga perquè passen els autobusos molt de tant en tant. Algunes persones que hi havia abans, com han vist que tardaven molt, han marxat caminant.

 

Els conductors del Mataró Bus també s'han unit a la vaga.
Els conductors del Mataró Bus també s'han unit a la vaga. / tvmataró

 

Tal com ha confirmat el grup Moventis a tvmataró, cap a quarts de nou del matí s’han produït piquets a les cotxeres. Un exemple ha estat a la de l’empresa Casas situada al carrer Remallaire a Mataró. A la seu de Sagalés també n’hi ha hagut. Malgrat això, els serveis mínims decretats per aquest dilluns s’haurien complert. Aquests establien prestar un 40% del servei en hora punta mentre que el reduïa al 20% a la resta de la jornada.

 

La situació dels autobusos interurbans, a debat a tvmataró

Aglomeracions per agafar els autobusos que connecten el Maresme amb Barcelona o el Vallès, retards, avaries, vehicles cremats, conductors tips d’actuar d’escut de la companyia... davant d’aquesta situació, aquest dimarts tvmataró ofereix un debat per posar damunt la taula en quin punt es troba el servei d’autobusos tan interurbà com el del Mataró Bus. A més, també s’abordaran qüestions com ara quines millores hauria d’incloure aquest transport públic tenint en compte l’increment de passatgers que ha experimentat en els darrers anys.

 

El maig va ser un mes negre per la línia Exprés e11.
El maig va ser un mes negre per la línia Exprés e11. / Bombers

 

Per parlar-ne de tot plegat, s’asseuran a la taula del Mataró al Dia el representant suplent de l’Associació Municipal del Transport Urbà, Xesco Gomar; Jordi Joan Galdón, president de l’Associació de Veïns de Mataró Centre; Mònica Reina, presidenta de l’Associació de Veïns de la Via Europa; Pedró Sánchez, conductor d’autobusos i secretari del comitè de treballadors de l’empresa Casas; i Montse Capdevila, alcaldessa d’Argentona. Qui no hi tindrà representació serà la Conselleria de Territori. El Departament, comandat per la consellera Sílvia Paneque, ha declinat participar en el debat.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.