L’Escola GEM opta per un canvi d’estratègia a les seves xarxes socials. Des d’aquest curs, a les seves publicacions en línia hi ha un tret distintiu. A cap de les imatges apareix la cara dels alumnes. I no és casualitat.
El centre escolar mataroní ha iniciat la campanya #capcaralesxarxes i l’ha presentat aquest dijous a la Jornada Inaugural del curs. A la trobada hi han assistit experts en comunicació digital i addicions a les pantalles, alumnat de l’escola i famílies.
Toni del Río, direcció d’innovació de l’Escola GEM: Amb aquests referents el que intenta l’Escola GEM és fomentar a Mataró i intentar convidar altres escoles i entitats de la ciutat a no exposar els menors a les xarxes socials i més en temps d’intel·ligència artificial amb els perills que això comporta.
La taula rodona celebrada aquest dijous ha fet a diverses famílies replantejar-se l’ús que fan de les xarxes socials. És per això que la valoració que fan de la nova campanya del GEM és molt positiva.
Tamara Parra, mare de dos alumnes de l’Escola GEM: Em sembla una campanya molt interessant perquè al final crec que les imatges dels menors no s’han d’utilitzar per finalitats de màrqueting. Si l’escola vol ensenyar algun projecte, alguna activitat que s’estigui fent, pot fer-ho però sense mostrar la cara dels menors.
#capcaralesxarxes és un projecte que vol donar continuïtat a la iniciativa promoguda en el curs anterior i anomenada ‘Desmobilitza’t’. Aquell moviment anima a les famílies a endarrerir el moment d’entregar el primer mòbil als adolescents de 12 anys fins als 16.
▶️ Recupera la notícia en vídeo, aquí.