Cada vegada hi ha més centres educatius que utilitzen la robòtica com a eina d’ensenyament i a Mataró, l’Institut Escola Mar Mediterrània n’és un exemple. Els alumnes de segon de Primària realitzen durant el curs diverses activitats amb robots, però ha estat ara, quan falta poc per Sant Jordi, quan han recreat d’aquesta manera la llegenda del cavaller, el drac, la princesa i la rosa.
El que sembla només un joc amaga en realitat una sessió de matemàtiques, perquè es tracta de comptar i d’aprendre a programar. També hi ha una part de millora del llenguatge i un aspecte important a aquesta edat: el treball en equip.
Eva Ayné, tutora 2n Primària Mar Mediterrània: La robòtica s’utilitza molt: les Matemàtiques no són només numeració, és dir, sumes i restes, sinó que hi ha tota una part de pensament computacional, de seqüenciació, els ajuda molt a estructurar i funció molt important per al cervell. Ho viuen amb molta il·lusió. Quan veuen els robots s’emocionen molt. Volen tocar-los sempre. Els hem d’anar controlant una mica.

Per fer l’activitat, els petits s’han dividit en quatre grups – un per robot - i han treballat la llegenda de Sant Jordi fent moure els seus protagonistes.
Aquest tipus de robot es mou i fins i tot balla, una de les funcions que, per cert, més agrada de l’activitat a classe. Però hi ha alumnes que destaquen que també pot dibuixar.

El resultat final de l'activitat.
L’activitat s’ha completat amb un vídeo on els mateixos alumnes expliquen la llegenda i posen veu als diferents personatges. Ara només falta esperar que arribi el 23 d’abril per sortir al carrer i viure en directe el dia de la rosa i el llibre.
B. Doñate
Rep les notícies més destacades de Mataró i el Maresme al WhatsApp
-
Prem aquest enllaç, clica seguir i 🔔 activa la campaneta
Dona't d'alta al canal de tvmataró i que no se t'escapi res!