Una de les 10 carreteres de tota Catalunya on hi ha un risc més elevat de patir un accident és la B-502. En aquesta via, que connecta Cabrera de Mar i Argentona, entre el 2021 i el 2023 s’hi ha produït 2 accidents anuals de mitjana amb morts o ferits greus. Es tracta d’una carretera amb un únic carril per sentit.
En aquest període, i a la província de Barcelona, només hi ha dos trams on s’han produït més accidents anuals mortals que al maresmenc. Una d’elles és la BP-1417 que surt de Barcelona i arriba fins a Sant Cugat del Vallès (3,3). L’altra és la BV-5001 que va des de Martorelles fins a Vilanova del Vallès (2,3).
La Diputació de Barcelona, qui té les competències d’aquesta infraestructura, en els darrers anys hi ha dut a terme actuacions per reduir l’accidentalitat. Per exemple, l’any 2020 una inversió de més d’un milió d’euros va permetre millorar la seguretat viària. Al 2021 es va reurbanitzar la travessera d’Argentona amb un pressupost de 600.000 euros i al 2022, s’hi va fer un revestiment de cunetes per valor de 200.000 euros. Els cosnistoris, però, reclamen que les actuacions segueixin.
Totes aquestes xifres s’han donat a conèixer aquest dimecres en la presentació de l’informe realitzat pel RACC; el Servei Català de Trànsit; el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica; i la Diputació de Barcelona. L’anàlisi detalla el mapa de risc de la xarxa viària catalana i ha estat elaborat amb la metodologia internacional iRAP.